Данный курс является эквивалентом (community курс) устаревшего авторизованного курса Microsoft 10982: Supporting and Troubleshooting Windows 10.
Данный курс предназначен для предоставления учащимся знаний и навыков, необходимых для поддержки и устранения неполадок ПК и устройств с Windows 11 в локальной доменной среде Windows Server Active Directory. Эти навыки включают понимание:
-
Важные функции Windows 11
-
Как эти функции используются в Active Directory
-
Как устранить неполадки с данными функциями
Аудитория
Основной аудиторией этого курса являются системные администраторы и технические специалисты по поддержке ПК. Данные технические специалисты обеспечивают поддержку 2-го для пользователей с присоединенными к домену ПК под управлением Windows 11, как правило, в средних и крупных организациях.
В основные обязанности данных специалистов входит решение технических вопросов, связанных с установкой, обновлением и миграцией Windows 11, активацией, производительностью, пользователями и синхронизация устройств. Другие ключевые обязанности включают в себя:
-
Настройка и устранение неполадок локального и удаленного доступа к сети
-
Настройка и устранение неполадок доступа к приложениям
-
Устранение неполадок доступа к данным и принтерам
-
Устранение неполадок аутентификации, безопасности конечных точек и политик
-
ОС и восстановление данных
Второй аудиторией этого курса являются ИТ-специалисты, которые занимаются администрированием и поддержкой рабочих столов, устройств, пользователей Windows 11 и связанных сетевых ресурсов и ресурсов безопасности.
Предварительные требования:
Перед прослушиванием курса необходимо:
-
Обладать знаниями основ сетей, в том числе стека протоколов TCP/IP, UDP и DNS.
-
Обладать знаниями принципов работы доменных служб Active Directory.
-
Понимать компоненты инфраструктуры открытых ключей (PKI).
-
Обладать знаниями основ Windows Server 2016.
-
Знать основы клиента Windows - опыт работы с Windows 10 или знания из курсов (например MD-100T00).
Модуль 1: Введение в Windows 11
-
Overview of Windows 11
-
New features in Windows 11
-
Highlight significant changes from Windows 10
-
Brief overview of UI changes
-
Includes overview of system architecture, including both Linux and Android subsystems
-
Troubleshooting installation and deployment
-
Overview of required hardware, identifying differences from Windows 10
-
Describe common reasons why devices cannot upgrade to Windows 11
-
Recommendations for typical troubleshooting procedures
-
Introduction to troubleshooting tools
-
Task Manager
-
Resource Monitor
-
Performance Monitor
-
Review of revised Settings app
Lab 1: Using Windows 11 Troubleshooting Tools
-
Use Windows 11 troubleshooting tools
Модуль 2: Администрирование Windows 11 удаленно
-
Overview of administration tools
-
Using Remote Desktop
-
Using Quick Assist
-
Using Windows Admin Center
-
Introduction to Windows PowerShell
-
Remoting with Windows PowerShell
-
Enabling PowerShell Remoting
-
Trusted hosts
-
Introduction to provisioning
Lab 1: Administering Windows 11 remotely
-
Implement Remote Desktop
-
Manage remote computers using Windows PowerShell
Модуль 3: Устранение неполадок при запуске и восстановление системы
-
Overview of the Windows 11 Recovery Environment
-
Configuring the Registry
-
Troubleshooting startup settings
-
Recovering BitLocker-protected drives
-
Troubleshooting OS service Issues
-
Recovering a computer
Lab 1: Troubleshooting startup and performing system recovery
-
Explore Windows RE
-
Resolve a startup issue
-
Configure and recover BitLocker
-
Recover a computer after failure
Модуль 4: Устранение неполадок устройств и драйверов устройств
-
Overview of hardware troubleshooting
-
Group Policy settings than can control/inhibit hardware installation
-
Troubleshooting device driver failures
Lab 1: Troubleshooting devices and device drivers
-
Troubleshoot missing drivers
-
Resolve a hardware issue
Модуль 5: Настройка и устранение неполадок сетевого подключения
-
Identifying incorrectly configured network and TCP/IP settings
-
Overview of IPv4 subnet addressing to help identify incorrectly configured devices
-
Determining Network Settings
-
Troubleshooting network connectivity
-
Troubleshooting name resolution
-
Overview of remote access
-
Troubleshooting issues with VPN connectivity
Lab 1: Configuring and troubleshooting network connectivity
-
Troubleshoot a network connectivity issue
-
Troubleshoot name resolution
-
Troubleshoot remote access
Модуль 6: Устранение неполадок групповых политик
-
Overview of Group Policy
-
Resolving client-configuration failures and GPO application issues
Lab 1: Troubleshooting Group Policy
-
Troubleshoot the application of GPOs on client devices
Модуль 7: Настройка и устранение неполадок параметров безопасности
-
Overview of:
-
Secure Boot, Trusted Boot, Measured Boot
-
UEFI settings
-
TPM requirements
-
Implementing network security with Windows Defender Firewall and Windows Defender Firewall with Advanced Security
-
Implementing Credential Guard, Exploit Guard, and Application Guard
-
Configuring Windows Hello
-
Troubleshooting sign-in issues
Lab 1: Configuring and Troubleshooting Security Settings
Модуль 8: Настройка и устранение неполадок у пользователей
-
Troubleshooting the application of user settings
-
Configuring and troubleshooting UE-V
-
Configuring and troubleshooting Folder Redirection
Lab 1: Configuring and Troubleshooting User State
-
Configure UE/V
-
Configure Folder Redirection
-
Troubleshoot Folder Redirection
Модуль 9: Настройка и устранение неполадок доступа к ресурсам
-
Troubleshooting file permissions issues
-
Troubleshooting issues with printers
-
Performing File Recovery in Windows 11
Lab 1: Configuring and Troubleshooting Resource Access
-
Resolve a file access issue
-
Troubleshoot printing
-
Recover files
Модуль 10: Устранение неполадок приложений
-
Troubleshooting desktop apps
-
Managing Universal Windows apps
-
Overview of Application Control
-
Troubleshooting AppLocker Policy application
-
Troubleshooting application compatibility Issues
-
Configuring Kiosk mode
Lab 1: Troubleshooting applications
-
Troubleshoot AppLocker
-
Provision a kiosk device
Модуль 11: Поддержка Windows 11
-
Monitoring and troubleshooting Computer Performance
-
Overview of Windows Update
-
Configuring Windows Update for Business
-
Troubleshooting Windows updates
Lab 1: Maintaining Windows 11
-
Review computer performance
-
Configure Windows Update